Retour & Terugbetaling

  • Je kunt je online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst eenvoudig aan ons retourneren. Zorg er daarbij voor dat het artikel:

    • ongedragen en onbeschadigd is,
    • in de originele verpakking zit,
    • voorzien is van de aangehechte labels én de security tag.

    Voor de retourzending kun je het verzendlabel gebruiken dat bij ontvangst op de doos is geplakt.

    Bewaar het verzendbewijs met track & trace-code goed. Dit is belangrijk: zonder geldig verzendbewijs kunnen we geen onderzoek starten bij vermiste retourzendingen, en kunnen we helaas ook geen terugbetaling doen.

    De kosten voor retourzending (€6,95) worden verrekend met het bedrag dat je van ons terugkrijgt.


  • De waarde van de teruggestuurde items wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 dagen, vanaf ontvangst van retourpakket, terugbetaald via de betaalwijze die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Bij gebruikmaking van het retourlabel (alleen binnen Nederland) worden de retourkosten à € 6,95 ingehouden op het retourbedrag. Voor retouren uit het buitenland wordt de waarde van de teruggestuurde items volledig geretourneerd.

     

    Ideal, Creditcard, Sofort Banking, Bancontact, Klarna

    De terugbetaling zal op hetzelfde rekeningnummer plaatsvinden als de rekening waarmee jij jouw bestelling hebt betaald. Bij gebruikmaking van het retourlabel (alleen binnen Nederland) worden de retourkosten à € 6,95 ingehouden op het retourbedrag.

     

  • U kunt uw online aankopen binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de bestelling aan ons retourneren. De artikelen dienen onbeschadigd, ongedragen te zijn en in de originele verpakking met de aangehechte labels. Ook dient de security tag nog bevestigd te zijn. Het verzendlabel dat op de doos bij ontvangst is aangebracht, kunt u gebruiken voor de retourzending. Bewaar het verzendbewijs met track & trace code goed totdat uw retour volledig is verwerkt en het bedrag is terugbetaald. Zonder een geldig verzendbewijs kunnen wij geen onderzoek starten naar retouren en kunnen wij vermiste retouren niet terugbetalen. Wij zullen de retourkosten (€6,95) in mindering brengen op het terug te betalen bedrag.

  • Ruilen van artikelen kan door de artikelen te retourneren en gelijk een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website.

    Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retouretiket een vervangend artikel aan te vragen.

    Onze klantenservice kan vanwege technische redenen ook geen artikelen voor je vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling plaatsen.

  • Wij proberen altijd artikelen te leveren met de beste kwaliteit en uitstekende service te verlenen. Helaas kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij doen ons uiterste best op je klacht zo snel mogelijk te beantwoorden en op te lossen.

    Klantenservice: 088-8802499

  • Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.

     

    Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen: 

    • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
    • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
    • Je kunt de foto’s sturen naar webshop@air-force.nl. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto's als JPEG-bestand door te sturen.
    • Na ontvangst van de foto’s word je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek. 

    Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder Artikel ruilen.

    Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

  • Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van 6 maanden. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

    Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Dan bekijken we graag met je wat we voor je kunnen betekenen. Klik hier voor meer informatie over ons garantiebeleid.

    Defecten die niet onder de garantie vallen

    Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden.

    Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:

    • Normale slijtage van de stof;
    • Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken;
    • Overmatige transpiratie;
    • Afgeven en verkleuring van kleding;
    • Het pillen van kleding;
    • Gebreken ontstaan door wassen of drogen;
    • Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
    • Gebreken aan water- en winddichtheid van kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
    • Artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.
  • Wanneer je het pakket retour hebt verstuurd, duurt het maximaal 10 werkdagen voordat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. Zodra je retour bij ons is verwerkt ontvang je een email met daarin verdere informatie over je terugbetaling.

    Bewaar ten alle tijden ook je track & trace-code die je bij PostNL hebt ontvangen, dit is je garantiebewijs en je kunt het pakket in de gaten houden. Dit kan op de website van PostNL.

  • Het is helaas niet mogelijk om items die niet naar wens zijn in een andere kleur of maat om te ruilen. Je zult dan het niet-gewenste item terug moeten sturen en een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

  • Het is mogelijk om maximaal drie bestellingen in één pakket te retourneren. Het is wel belangrijkrijk dat de juiste pakbonnen of papieren aan dit pakket worden toegevoegd. Hierbij moet de volgende informatie per bestelling aanwezig zijn:

    -       Bestelnummer

    -       Productcodes van de items die je retour stuurt.

    -       De reden van retour

    Zodra wij je retour(en) ontvangen hebben, ontvang je daarvan een retourbevestiging per bestelling. Hierbij zullen wij ook één keer retourkosten in rekening brengen. Mocht het voor ons niet duidelijk zijn, dan zijn wij genoodzaakt om alsnog twee keer retourkosten in rekening te brengen.

Bekijk alle veelgestelde vragen