Waarmee kunnen wij je helpen?

Waarmee kunnen wij je helpen?
shoppingbag
credit-card
credit-card
credit-card
Veelgestelde vragen over
  • In de meeste gevallen kan een bestelling niet meer geannuleerd worden. 

  • Het is op dit moment heel druk in onze logistieke centra. Hierdoor kan je bestelling enkele dagen vertraging oplopen. De status van je bestelling staat om deze reden op "in behandeling".  Onze excuses voor het ongemak.

  • Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij raden je aan je spambox van je email te bekijken. Wellicht dat onze orderbevestiging daar in terecht is gekomen. Mocht je daar de mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Het kan zijn dat een maat is uitverkocht, maar na een tijdje weer op voorraad komt. Houd daarom onze website in de gaten.

    Helaas worden niet alle artikelen en/of alle maten opnieuw aangevuld.

  • Je plaatst een artikel in je winkelwagen door op een productpagina de door jou gewenste maat te selecteren en vervolgens op ‘Bestel nu!’ te klikken 

     

    1. Kies je maat en kleur
    2. Leg in je winkelwagen

     

    Staat een artikel op je verlanglijstje of in je winkelwagen dan is het artikel niet gereserveerd. Raakt het artikel uitverkocht dan verschijnt het woord 'uitverkocht' bij het artikel. Wil je zeker zijn van je aankoop dan adviseren wij je om het artikel direct te bestellen.

  • Je kunt op verschillende manier het product vinden waar je naar zoekt. Met de zoekbalk rechtsboven de site kun je gericht zoeken door je zoekopdracht in te typen. Klik op het vergrootglas, vul simpelweg de gewenste term in en alle relevante zoekresultaten zullen worden weergegeven. Met de zoekbalk kun je bijvoorbeeld zoeken naar ‘softshell, '2 pocket’ of ‘winterjas’.

    Een andere manier om je artikel te zoeken, is door te bladeren door de verschillende categorieën. Kies eerst het gewenste geslacht boven aan de beginpagina van onze website. Kies vervolgens voor de categorie waar je in wilt zoeken. Bijvoorbeeld ‘tops’. Aan de linkerkant kun je de resultaten verfijnen door filters toe te passen. Je kunt filteren op bijvoorbeeld maat, kleur en stof.

    De artikelen kan je dan ook sorteren op een aantal specificaties. Deze vind je onder de categorie aan de rechterkant. De specificaties zijn:

    • Meest populair (de meest verkochte artikelen worden als eerste getoond)
    • Nieuw (de nieuwste artikelen worden als eerste getoond)
    • Hoogste prijs
    • Laagste prijs
  • Nadat je jouw bestelling hebt afgerond, wordt deze zo snel mogelijk gereed gemaakt voor verzending. Aangezien je bestelling al te ver in het verzendproces zit, is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren. Indien je nog een andere artikel wenst te ontvangen, raden wij je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen. Indien je je bestelling niet meer wenst te ontvangen, raden wij je aan om de bestelling te retourneren.

  • Bij Airforce heb je de keuze uit verschillende betaalwijzen:

    •  iDEAL
    • Creditcard (American Express, Visa, Maestro & Mastercard)
    • Sofort banking
    • Bancontact
    • Apple Pay
    • Selecteer je bank
    • Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
    • Je wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank
    • Rond hier je betaling af
    • Na voltooing ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
    • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging (van PostNL)
    • Selecteer je type kaart en vul je kaartgegevens in
    • Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
    • Nadat je op 'Verzend bestelling' klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
    • In sommige gevallen word je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank waar je met je kaartlezer betaalt
    • Na afronding van de betaling word je teruggeleid naar de Airforce website waar je een bevestiging van de betaling ziet
    • Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je creditcard gecrediteerd
    1. Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
    2. Nadat je op 'Bevestigen en doorgaan naar PayPal' klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
    3. Je wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
    4. Na afronding van de betaling wordt je teruggeleid naar de Airforce website waar je een bevestiging van de betaling ziet
    5. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging
  • Het is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalwijze hoe lang het duurt voordat je betaling is verwerkt.

    Bij betaling via iDEAL wordt de betaling vrijwel direct verwerkt.

    Bij betaling via creditcard wordt het rekeningbedrag gecrediteerd wanneer je bestelling ons magazijn heeft verlaten.

    Bij betaling via Klarna gelden de voorwaarden van Klarna.

  • Voor de online betalingen maken wij gebruik van een SSL-verbinding / Secure Sockets Layer verbinding. Dit betekent dat alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwd worden versleuteld. Hierdoor kunnen anderen jouw informatie niet inzien. De belangrijkste bescherming blijft echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot jouw account.

    Airforce voldoet aan de geldende privacywetgeving en alle wettelijke voorschriften. Je contactinformatie wordt enkel gebruikt om bestellingen te verwerken en om onze diensten voortdurend te verbeteren. Informatie wordt nooit zonder jouw toestemming verstrekt aan derden. Voor meer details zie het Privacy Statement.

  • Op dit moment is de verzendtijd 1-3 werkdagen. In verband met drukte bij PostNL kan de levering langer duren dan verwacht. U kunt uw pakket verwachten op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag of zaterdag.


    Bekend bij PostNL

  • Je ontvangt per mail een verzendbevestiging van PostNL, hierin staat ook de track and trace waarmee je je bestelling kan blijven volgen.

    Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij raden je aan je spambox van je email te bekijken. Wellicht dat onze orderbevestiging daar in terecht is gekomen. Mocht je daar de mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.


    Bekend bij PostNL

  • In het geval dat je één of meerdere artikelen hebt besteld, maar deze artikelen niet hebt ontvangen, dan dient u binnen 3 dagen na ontvangst contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

  • Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan met het verwerken van je bestelling. In dat geval vragen wij je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van het foutieve item en van het label van het foutieve item. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing! Graag mailen naar webshop@air-force.nl.

  • PostNL kan kiezen voor 3 opties.

    • Ze komen de volgende dag terug
    • De bestelling ligt bij de buren
    • Of de bestelling ligt bij een afhaalpunt van PostNL.
  • Het is mogelijk om jouw pakket te bezorgen op een ophaallocatie van PostNL. Nadat je jouw adres hebt ingevuld in de check-out, komen er opties tevoorschijn van verschillende locaties. Zodra je pakket bij de ophaallocatie bezorgd is en opgehaald kan worden, ontvang je een mail van PostNL.


    Bekend bij PostNL

  • De email met jouw track & trace-link wordt verstuurd per mail zodra je pakket bij het postsorteercentrum is.


    Bekend bij PostNL

  • Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Als klant kun je hier natuurlijk niets aan doen. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van de klacht. (Let op! Stuur het item nog niet retour, zonder foto kunnen wij helaas geen passende oplossing voor je zoeken.) Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing.

  • Wij verzenden naar de volgende landen:

    Nederland, België, Duitsland

    • €6 ,- / boven de €80,- gratis verzending

    Overige EU landen *

    *) Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië,
    Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden

    • €15 ,- / €10,- verzendkosten voor bestellingen boven €80,
  • Zie hieronder voor de bijhorende verzendkosten per land:

    Nederland, België, Duitsland

    • €6 ,- / boven de €80,- gratis verzending

    Overige EU landen *

    *) Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië,
    Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden

    • €15 ,- / €10,- verzendkosten voor bestellingen boven €80,


    Bekend bij PostNL

  • Je kunt je online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst eenvoudig aan ons retourneren. Zorg er daarbij voor dat het artikel:

    • ongedragen en onbeschadigd is,
    • in de originele verpakking zit,
    • voorzien is van de aangehechte labels én de security tag.

    Voor de retourzending kun je het verzendlabel gebruiken dat bij ontvangst op de doos is geplakt.

    Bewaar het verzendbewijs met track & trace-code goed. Dit is belangrijk: zonder geldig verzendbewijs kunnen we geen onderzoek starten bij vermiste retourzendingen, en kunnen we helaas ook geen terugbetaling doen.

    De kosten voor retourzending (€6,95) worden verrekend met het bedrag dat je van ons terugkrijgt.


  • De waarde van de teruggestuurde items wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 dagen, vanaf ontvangst van retourpakket, terugbetaald via de betaalwijze die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Bij gebruikmaking van het retourlabel (alleen binnen Nederland) worden de retourkosten à € 6,95 ingehouden op het retourbedrag. Voor retouren uit het buitenland wordt de waarde van de teruggestuurde items volledig geretourneerd.

     

    Ideal, Creditcard, Sofort Banking, Bancontact, Klarna

    De terugbetaling zal op hetzelfde rekeningnummer plaatsvinden als de rekening waarmee jij jouw bestelling hebt betaald. Bij gebruikmaking van het retourlabel (alleen binnen Nederland) worden de retourkosten à € 6,95 ingehouden op het retourbedrag.

     

  • U kunt uw online aankopen binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de bestelling aan ons retourneren. De artikelen dienen onbeschadigd, ongedragen te zijn en in de originele verpakking met de aangehechte labels. Ook dient de security tag nog bevestigd te zijn. Het verzendlabel dat op de doos bij ontvangst is aangebracht, kunt u gebruiken voor de retourzending. Bewaar het verzendbewijs met track & trace code goed totdat uw retour volledig is verwerkt en het bedrag is terugbetaald. Zonder een geldig verzendbewijs kunnen wij geen onderzoek starten naar retouren en kunnen wij vermiste retouren niet terugbetalen. Wij zullen de retourkosten (€6,95) in mindering brengen op het terug te betalen bedrag.

  • Ruilen van artikelen kan door de artikelen te retourneren en gelijk een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website.

    Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retouretiket een vervangend artikel aan te vragen.

    Onze klantenservice kan vanwege technische redenen ook geen artikelen voor je vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling plaatsen.

  • Wij proberen altijd artikelen te leveren met de beste kwaliteit en uitstekende service te verlenen. Helaas kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij doen ons uiterste best op je klacht zo snel mogelijk te beantwoorden en op te lossen.

    Klantenservice: 088-8802499

  • Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.

     

    Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen: 

    • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
    • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
    • Je kunt de foto’s sturen naar webshop@air-force.nl. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto's als JPEG-bestand door te sturen.
    • Na ontvangst van de foto’s word je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek. 

    Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder Artikel ruilen.

    Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

  • Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van 6 maanden. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

    Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Dan bekijken we graag met je wat we voor je kunnen betekenen. Klik hier voor meer informatie over ons garantiebeleid.

    Defecten die niet onder de garantie vallen

    Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden.

    Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:

    • Normale slijtage van de stof;
    • Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken;
    • Overmatige transpiratie;
    • Afgeven en verkleuring van kleding;
    • Het pillen van kleding;
    • Gebreken ontstaan door wassen of drogen;
    • Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
    • Gebreken aan water- en winddichtheid van kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
    • Artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.
  • Wanneer je het pakket retour hebt verstuurd, duurt het maximaal 10 werkdagen voordat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. Zodra je retour bij ons is verwerkt ontvang je een email met daarin verdere informatie over je terugbetaling.

    Bewaar ten alle tijden ook je track & trace-code die je bij PostNL hebt ontvangen, dit is je garantiebewijs en je kunt het pakket in de gaten houden. Dit kan op de website van PostNL.

  • Het is helaas niet mogelijk om items die niet naar wens zijn in een andere kleur of maat om te ruilen. Je zult dan het niet-gewenste item terug moeten sturen en een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

  • Het is mogelijk om maximaal drie bestellingen in één pakket te retourneren. Het is wel belangrijkrijk dat de juiste pakbonnen of papieren aan dit pakket worden toegevoegd. Hierbij moet de volgende informatie per bestelling aanwezig zijn:

    -       Bestelnummer

    -       Productcodes van de items die je retour stuurt.

    -       De reden van retour

    Zodra wij je retour(en) ontvangen hebben, ontvang je daarvan een retourbevestiging per bestelling. Hierbij zullen wij ook één keer retourkosten in rekening brengen. Mocht het voor ons niet duidelijk zijn, dan zijn wij genoodzaakt om alsnog twee keer retourkosten in rekening te brengen.